közlemény

KÖZLEMÉNY: Húsvéti sonkát, kalácsot és csokoládét ellenőrzött a fogyasztóvédelmi hatóság


A magyar családok ünnepi készülődését segíti a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) által elvégzett országos fogyasztóvédelmi vizsgálat. Az ellenőrzés kiszűrte a nem megfelelő minőségű húsvéti sonkákat, kalácsokat és csokoládékat.

KÖZLEMÉNY: A magyar piacon nem kapható káros naftalin- és foszfátvegyületet tartalmazó autós gyermekülés

Az International Consumer Research & Test (ICRT) nemzetközi kutató szervezet gyermekülések kárpitjait vizsgálta, és megállapította, hogy az Európai Unió területén magas naftalintartalmú kárpitot és káros foszfátvegyületet tartalmazó autós gyermekülések is kaphatók.

Közlemény: Megváltozik a Magyar Nemzeti Bank telefonos ügyfélszolgálatának hívószáma december 1-től

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a helyi tarifával hívható 40-es számokat, ingyenesen hívható 80-as cseréli a közeljövőben. Ennek megfelelően az MNB telefonos ügyfélszolgálatának, valamint a Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) telefonos ügyfélszolgálatának 06-40/203-776 hívószáma 2016. december 1-jétől 06-80/203-776, zöld számra módosul.

Borkóstoló körút, pincelátogatás, szüreti élménycsomag – mire figyeljen feltétlenül?

K Ö Z L E M É N Y

Az őszi időszakban jellemzőek a szüreti mulatságok és kóstoltató programok. A fogyasztóvédelmi hatóság munkatársai ezeken a rendezvényeken is igyekeznek mindazokat a szabályszegéseket feltárni, ami oka lehet a fogyasztók megkárosításának, megtévesztésének. Annak érdekében, hogy tudatosan járjon el egy-egy ilyen alkalommal, az alábbiakat jó szem előtt tartani.

Utószezoni nyaralás – meglepetésekkel

K Ö Z L E M É N Y

Sokan szeptemberre, októberre időzítették idei pihenésüket, hiszen utószezonban nincs akkora tömeg a közkedvelt üdülőhelyeken, akciós áron is utazhatunk, az időjárás is még kedvező lehet. Érhetnek azonban kellemetlen meglepetések is minket a szálláshelyen, amire érdemes felkészülni.

Hamarosan ismét kupon hétvége! Mire érdemes figyelni?

K Ö Z L E M É N Y

Beköszöntött az ősz és ezzel együtt a ruhatár csere is. Ehhez kínálnak segítséget – többek között- az ismert női magazinok kuponos akciói. A meghirdetett akciós időszakok során azonban érdemes odafigyelni arra, hogy valóban kedvezőbb áron jutunk-e hozzá a kiválasztott termékekhez, vagy szolgáltatásokhoz.

Évről évre számtalan panasz érkezik a fogyasztóvédelemhez az akciókkal kapcsolatban. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság összegyűjtött néhány hasznos tanácsot, annak érdekében, hogy mindenki, aki beleveti magát a kuponos vásárlásba sikerrel zárja az akciós hétvégét.

Garázsvásárok – tudatos vásárlók

K Ö Z L E M ÉN Y

Az Egyesült Államokban népszerűvé vált garázsvásár az utóbbi időben számos más országban is – így Magyarországon is - közkedveltté vált. Vásárlóként azonban ezen a terepen is tanácsos tudatosan választani, eladóként pedig érdemes odafigyelni néhány kereskedelmi szempontra is.

A garázsvásár a feleslegessé vált, túl sok helyet foglaló, megunt, költözés, pénzszűke miatt vagy például fenntarthatósági okokból eladni kívánt holmik kiárusítása a ház mellett - a garázsban, az udvaron, esetenként akár bent a házban, lakásban is. A garázsvásár tulajdonképpen egy előre megadott időpontban, eseti jelleggel működő bolhapiac.

A Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinika figyelemfelhívása

A Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinika közleményével szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy sajnálatos, megtévesztésen alapuló cselekmény kapcsán használják fel a Klinika nevét különböző "szűrővizsgálat" kapcsán megvalósult termékbemutató eseményen.

Több forrásból is eljutott hozzájuk jelzés arról, hogy egyes vállalkozások, "magánrendelések" közvetlen telefonhívás útján "ingyenes szűrővizsgálatra" hívnak betegeket, majd a "vizsgálat" rossz eredményére hivatkozva valamilyen terméket kínálnak fel megvételre. A telefonhívás és a "vizsgálat" során a Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinika közelségét felhasználva azt hamis látszatot keltik, hogy szervezetük a Klinikával valamiféle partnerségben működik.

A H&M megrendelések érvényességéről

K Ö Z L E M É N Y

Az elmúlt napokban számos vásárlói megkeresés érkezett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz arra vonatkozóan, hogy a H&M üzletlánc a kedvezményes online megrendeléseket nem teljesítette. Az NFH-hoz benyújtott panaszok arról számolnak be, hogy online megrendelésüket követően minden részletre kiterjedő és névre szóló visszaigazolást kaptak a vásárlók, azonban a megrendelések utólag törlésre kerültek.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság ismét a Sziget Fesztiválon

K Ö Z L E M É N Y

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a korábbi évekhez hasonlóan idén is képviselteti magát a Sziget Fesztiválon. A hatóság egyik kiemelt feladata a fogyasztói tudatosság növelése. A Civil Szigeten található fogyasztóvédelmi sátorhoz látogatók megismerhetik a hatóság tevékenységét, tanácsot kérhetnek fogyasztóvédelemmel kapcsolatos kérdésekben.