Kara Ákos

Fogyasztói tudatosságra nevelés

A Fogyasztói Tudatosságra Nevelő Iskola címet adományozta múlt szerdán, 2017. április 12-én a nagyváradi Szent László Római Katolikus Líceumnak a magyarországi Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes szakállamtitkársága.

Keszthelyi Nikoletta, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára az erdon.ro-nak azt nyilatkozta: a tárca az idei tanév kezdetekor írta ki a Fogyasztói Tudatosságra Nevelő Iskola pályázatot azzal a céllal, hogy azokat a tanintézményeket díjazzák, amelyek valamilyen módon becsempészik a fogyasztóvédelmet az oktatásba, annak ellenére, hogy ez a köznevelésben, mint tantárgy nem jelenik meg, de mégis az érintett tanárok, illetve tanintézmények felismerték azt, hogy fontos fogyasztói tudatosságra nevelni a gyerekeket, hiszen ők a jövő generációja.

Az e-kereskedelem és a kettős termékminőség áll a fogyasztóvédelem középpontjában az idén

Az e-kereskedelem szabályozása és a kettős termékminőség megszüntetése áll a fogyasztóvédelem középpontjában az idén, de kiemelt feladat maradt a termékbemutatók ellenőrzése is - mondta Kara Ákos a mai sajtótájékoztatón.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért és infokommunikációért felelős államtitkára fogyasztóvédelmi garanciákat sürgetett a robbanásszerűen bővülő internetes kereskedelem szabályozására, egyúttal eredményesnek nevezte az eddigi intézkedéseket. Az érintett internetes vállalkozások együttműködőek, a hatóságok folyamatosan egyeztetnek velük - tette hozzá.

Először nyerte el külhoni magyar iskola a ”Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” címet

Egyre ismertebb és sikeresebb a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” elismerése, amelyet első alkalommal vehet át határon túlról pályázó iskola, a vajdasági Közgazdasági és Kereskedelmi Iskola.

A Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár kezdeményezése nyomán létrejött „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” pályázat fő célja, hogy elősegítse az általános és középiskolás diákok fogyasztóvédelmi tudásának megalapozását. Emellett értékelje azon oktatási intézmények munkáját, amelyek hozzájárulnak a tudatos fogyasztói szemlélet általánossá válásához és a fiatal fogyasztók mindennapok során hasznosítható ismereteinek bővítéséhez. A pályázat nagy figyelmet fordít a tanulók körében a felelős internet és közösségi média használatának kérdésére, figyelembe véve az online vásárlás térnyerését.