Ügyfélkapu

A Fogyasztóvédelmi Hatóság elektronikus ügyintézési rendszerén keresztül is beadhatja panaszát. Kérjük olvassa el az alábbi tájékoztatót, mielőtt belép az Ügyfélkapun.


Panaszok beadása

Amennyiben Ön magánszemélyként szeretne hozzánk panaszt, beadványt eljuttatni, bejelentkezés után a megfelelő űrlapot ki kell töltenie és beküldeni.

Amennyiben Ön rendelkezik Ügyfélkapus azonosítóval, akkor bejelentkezés után panaszát, beadványát - a választott űrlapot értelemszerűen kitöltve - elküldheti az illetékes hivatalunknak. Az űrlap beérkezéséről automatikus értesítést kap - egyedi érkeztetési azonosítóval - az Ügyfélkapunál megadott E-mail címére, amire később tud hivatkozni.

Amennyiben elektronikus aláírással rendelkezik, akkor panaszát, beadványát hagyományos módon, E-mail-ben elküldheti – az elektronikusan aláírt csatolmánnyal - hivatalaink publikus címére.


Hatósági ügyintézés

Amennyiben Ön egy szervezet meghatalmazottja, vagy egyéni vállalkozó, akkor az elektronikus ügyintézéshez meghatalmazás, vagy képviseletigazolás szükséges, hogy az adott ügyben eljárhat. A meghatalmazást, igazolást az illetékes Kormányhivatalhoz kell benyújtani hagyományos papír alapon, illetve e-mail csatolmányként (Mivel az ügyfélkapu magánszemélyt azonosít, ezért szükséges a meghatalmazás, illetve az igazolás a cég képviseletének tanúsításához.).


Az Ügyfélkapu regisztrációjáról, a Panaszbejelentő Rendszer használatáról bővebben itt olvashat.
 

  • Felhívjuk figyelmüket, hogy 2016. január 1-től nincs mód ideiglenes kormányportáli ügyfélkapus regisztrációra!

Ahhoz, hogy az ügyfél használni tudja az Ügyfélkaput, létre kell hoznia személyes ügyfélkapus azonosítóját. Ezt bármely természetes személy megteheti. A személyes ügyfélkapus azonosító létrehozása egy regisztrációs eljárás, amelyet az ügyfél kezdeményezhet a regisztrációs szervnél (bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, adóhatóság ügyfélszolgálatán vagy külképviseleten) vagy  elektronikusan, 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvány birtokában a ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio/regEszemelyi felületen

 

  • Tájékoztatjuk kedves ügyfeleinket, hogy az NFH Elektronikus Panaszbejelentő Rendszere – technikai korlátok miatt – a visszaigazoló e-mailt nem küldi meg, ugyanakkor Ön az Ügyfélkapus belépésével nyomon tudja követni a beérkezett űrlap állapotát. A visszaigazoló e-mailre kattintás nem feltétele az ügy további folytatásának a hatóság rendszerében.

Amennyiben az irat szignálásra kerül, megjelenik a rendszerben az ügy iktatószáma is. Erre a számra való hivatkozással küldhet az illetékes elsőfokú szervnek (akinek címezte az eredeti panaszbejelentést) további kiegészítő adatokat, vagy érdeklődhet ügyének állásáról a Kormányhivatal elérhetőségein: www.nfh.hu/teruleti.
 

  • Kérjük, hogy a "panaszbejelentés rövid megfogalmazása" című rublikában lehetőség szerint adja meg a hatóság részére a napközben elérhető telefonszámát is az ügyintézés felgyorsítása érdekében, amennyiben szükség lenne adatok pontosítására, vagy hiánypótlásra való figyelmeztetésre.
     

     Belépés az ügyfélkapun keresztül >>>      


 

magyar