Szállítás és fizetés

Milyen módon kell az online shopban kínált termékek árát feltüntetni?

A vételár mellett milyen egyéb költséget kell a fogyasztónak viselnie?

Milyen módon kell az eladónak a szállítási költséget a honlapon feltüntetnie?

Hova kérhetjük a megrendelt termék kiszállítását?

Milyen határidőn belül kell az eladónak a megrendelt terméket leszállítania?

Mire figyeljünk a karácsonyi, adventi időszakban leadott rendeléseknél?

Melyik a legbiztonságosabb fizetési mód?

Biztonságosnak tekinthetőek az elektronikus fizetési módok?


Milyen módon kell az online shopban kínált termékek árát feltüntetni?

Az általános szabályokhoz hasonlóan a weboldalon kínált termékek esetén is a fogyasztó által ténylegesen fizetendő, bruttó (általános forgalmi adóval növelt) árat kell feltüntetni a honlapon. Amennyiben a termék, szolgáltatás jellegéből adódóan az árat nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, akkor annak számítási módját fel kell tüntetni a honlapon.


A vételár mellett milyen egyéb költséget kell a fogyasztónak viselnie?

Lényeges, hogy a vásárlás előtt szerezzünk ismereteket a szállítási költségek pontos összegéről is, hiszen sok webáruház a viszonylag kedvező vételár mellett magas szállítási költségátalányt számít fel.


Milyen módon kell az eladónak a szállítási költséget a honlapon feltüntetnie?

Az eladó akkor jár el jogszabályszerűen, ha az aktuális postai vagy futárszolgálati díjszabást súlyhatár vagy darabszám szerint tételesen közzéteszi a honlapján. Az eladónak a díjszabás változását is figyelemmel kell kísérni annak érdekében, hogy egy esetleges árváltozás miatt a fogyasztót ne érhesse meglepetés a szállítási költség összegét illetően. E megoldáson kívül a szolgáltató rendelési összeghatártól függően is meghatározhatja a szállítási díjat.


Hova kérhetjük a megrendelt termék kiszállítását?

Online vásárlás esetén lehetőségünk van a termék kiszállítását akár lakóhelyünkre, akár munkahelyünkre kérni, de az üzlethelyiséggel vagy vevőszolgálattal rendelkező webshopok a termék átvételét általában az üzletükben is biztosítják.


Milyen határidőn belül kell az eladónak a megrendelt terméket leszállítania?

Az eladó a honlapján vállalt szállítási határidőn belül juttatja el részünkre a megrendelt terméket. A határidő a termék jellegétől függően néhány naptól akár több hétig (például egyedi vagy külföldről rendelet termékek esetén) is terjedhet. Vásárlás előtt mindig mérlegeljük, hogy a termék megrendelése mennyi várakozást ér meg.


Mire figyeljünk a karácsonyi, adventi időszakban leadott rendeléseknél?

Vegyük figyelembe, hogy a webáruházak által vállalt szállítási határidő a karácsony előtti időszakban a megrendelések számának növekedése miatt valószínűsíthetően több nappal is meghosszabbodhat, valamit az esetleges készlethiányra is fel kell készülnünk. Rendeljük meg mindig időben a terméket, hogy azzal valóban örömet szerezhessünk családtagjainknak és barátainknak.


Melyik a legbiztonságosabb fizetési mód?

A vételár megfizetésének leggyakoribb és a fogyasztóra nézve legbiztonságosabb módja az utánvétel, hiszen ilyenkor csak a termék átvételekor kell megfizetnünk a vásárlás költségeit.


Biztonságosnak tekinthetőek az elektronikus fizetési módok?

Ma már egyre több áruház kínál online fizetési megoldásokat (dombornyomású bankkártyák révén), amelyek többsége a technika jelenlegi állása szerint adatvédelmi szempontból is biztonságosnak tekinthető. Az internetes kapcsolat biztonságosságára a honlap címében megjelenő „https” rövidítés is utal, amely esetben a megadott adatok titkossága biztosított.

magyar