Külföldi utazással kapcsolatos fogyasztói panaszok esetén segít az Európai Fogyasztói Központ

Ha a fogyasztó saját maga végzi a foglalást egy külföldi utazás során, és esetleg problémák merülnek fel, akkor érdemes segítségért fordulni az Európai Fogyasztói Központhoz. Dr. Kriesch Attila igazgató a FEM3 Café műsorában elárulta, hogy egy ingyenesen letölthető és használható alkalmazás is segítséget nyújt a magyar utazóknak külföldi utazásaik során. Az „ECC-Net: Travel” elnevezésű  fogyasztóvédelmi applikáció 25 nyelven érhető el.

Az Európai Fogyasztói Központ ingyenes közreműködése bármilyen fogyasztóvédelmi tárgyú, az EU másik tagállamában, Izlandon vagy Norvégiában honos külföldi vállalkozással szembeni határon átnyúló panasz esetén kérhető. Így a Központ többek között légiközlekedéssel, külföldi szállásfoglalással, szállás minőségével, autóbérléssel, online szolgáltatásokkal, vasúti vagy buszos utazással kapcsolatos panaszok rendezésében, továbbá külföldi cégtől (online vagy hagyományos üzletben) vásárolt termékekkel összefüggő garanciális jogok érvényesítésében is segíthet a sérelmet szenvedett magyar fogyasztók számára.

 

A Központhoz fogyasztói tanácsadásért vagy panasz benyújtása érdekében az info@magyarefk.hu e-mail címen és a www.magyarefk.hu weboldalon elérhető online panaszbejelentő nyomtatványon lehet fordulni.

 

A videó forrása: http://fem3.hu/

Share on Tumblr